onsdag 2 januari 2013

Så kom 2013....

...och 18 italienska dagar börjar närma sig sitt slut. Börjar, tro det eller ej, bli redo att åka hem. Har varit fantastiskt att vara här så pass länge. Av någon underlig anledning missade jag hela ski-bumming grejen på yngre dagar och det här var väl en liten munsbit av vad det hade kunnat vara .....med skillnaden att jag stått på andra sidan bardisken på afterskin.
Har träffat fantastiska människor på vägen, lärt mig en ny fras italienska per dag och njutit av både skidåkning och ätbara specialiteter.
Hade jag haft möjlighet skulle jag köpa min eget lilla Rifugio på stört men.....
här kommer lite tips på kontakter om du åker hit:

Telemark - otroligt trevlig skiduthyrning, skidförvaring, shop etc som drivs av Ruben m familj.

Café du Centre mysigt ställe att äta frukost & blogga ( fritt wifi)

och så klart Champoluc Adventures som drivs av Micke & Lars. Hjälper till med allt från boende till hur man blandar bästa Bombardinon

Och sist men inte minst alla härliga ställen att äta på uppe i pisterna förstås, för Italien är så mycket mer än skidåkning. Ristoro Orestes Hütte, Ristoro Alpenhütte Lys, Ristoro Campo Base, Ristoro La Mandria, Ristoro Belvedere och så afterskin på Atelier Gourmand förstås. Bene, bene!

Å för att detta inte ska verka vara en renodlad reseblogg så kan jag berätta att jag spanat in ett litet härligt Triathlon med olympiska distanser till sommaren..... P vet inget ännu men hon kommer garanterat bli nyfiken! Hahahaha :)))



Fritt WIFI på Café du Centre


Galen nyårsafton nere vid torget


Hyra skidor!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar