onsdag 6 februari 2013

Upp å ner, upp å ner, ner å upp....


Det här skulle kännas härligt för benen!!!


Dagen till ära skulle det köras step. Det var så hela gruppträningssvängen började för mig en gång i tiden. Ja, bortsett från alla pass (läs: lättgympa, vattengympa, lunggympa, hjärtgympa) som jag kört i min roll som sjukgymnast under åren. Men Step var faktiskt det första jag körde som gruppträningsinstruktör inom friskvården.
Och nu efter mååååånga års step-uppehåll  fick jag en fråga om jag ville köra step igen. Ja, men det är klart. Det var ju jättekul att testa om de gamla step-benen gick att dra igång igen.
Så nu kör jag upp, ner, upp, ner, upp, ner, upp, ner, upp en gång i veckan under våren.


Det här känns väl kanske lite i benen också?

Och visst är det kul att flyga över brädan, snurra och svettas men i ärlighetens namn så måste jag hålla med P (se tidigare inlägg) - Det är ute att vara inne och det är inne att vara ute! För vilken dag som helst skulle jag välja att springa upp och ner för en vacker trappa ute i det gröna istället för att springa upp och ner på ett enda litet trappsteg i en sal. Men som tur är så utesluter ju inte det ena det andra och med härliga rytmer och ett glatt gäng i salen så blir det riktigt kul.

Var finns din bästa träningstrappa?    


Och nu är det kväller och A festar till det på ett härligt ägg för vanlighetens skull!

Night Night!/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar