måndag 8 december 2014

Bullfika med hönor!

Jodå...
Solen sken minsann idag, och jag hade en ledig stund mitt på dagen efter en timmes mysjogg med två härliga löpartjejer.

Sagt och gjort, efter lite mat måste man få fika! I SOLEN!!!
På trappen! Det härligaste som finns!

En sak har jag lärt mig efter dessa få veckor som hönsmamma...
De har en kakbarometer i sin lilla hjärna!
För om man så bara tänker tanken att en kopp vore gott, så kan man ge sig på att det blir rivstart i gruset på gården!!!

Därav tre lussekatter... En halv till mig och resten till Rolf och hans entourage!

Är  man inte snabb nog att hosta upp fikat så står de och spänner ögonen i en tills man levererar:)

      En fikasugen Islänning/skåning...

Så om nu någon sitter och tycker att livet är lite ensamt? 
Köp ett par ljuvliga snurrhjärnor och ett paket kex!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar