torsdag 18 december 2014

Fem dagar till jul...

Vad gör man då? Jagar upp sig över allt som ska göras, över julklappar som måste köpas och att det även i år kommer vara ostädat i hörnen på Solgården när alla dyker upp?

Nej, inte just idag... För som det bekant heter: gör inte idag vad du kan skjuta upp tills imorgon!!

Sagt och gjort. Bland det vackraste jag vet är en bukett tulpaner på mitt stora härliga matbord!
Idag är jag ett steg närmare att bli självförsöjande på just detta!

Kanske inte så här många...men 65 härliga underbara tulpanlökar har gått ner i vår Skånska 8 grader varma och regnvåta jord! 
Som jag längtar!!!

Så om vi ska fortsätta denna #trädgårdsblogg så har jag och junior avslutat  vårt projekt från sommaren!

Lite pilligt men vansinnigt väldoftande göra!

 Några lyxiga julklappar väntar den som behöver pulssänkande väldoft under kudden!

Imorgon... Ja då är det en ny dag, en dag mindre kvar att jaga upp sig över allt man ska hinna!!!

Finn tid att njuta och mysa!

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar