onsdag 17 september 2014

GR 221 på Mallorca

Tidig morgon, solen steker redan och den där svalkan som jag inbillat mig skulle erbjudas här i bergen....?

Men efter ett dopp och en kopp så greppade jag den spanska tjuren vid hornen!

Helt fantastiska trails finns det dock att leka sig fram på! 
Denna är en del av GR 221, som slingrar sig i bergen runt Soller och Deia.
(GR står för Grand Route, som är alla de stora lederna i Europa.
De är numrerade och finns tydligt utmärkta och har olika svårighetsgrader, längd och utmaningar. 
Vissa finns men övernattningsmöjligheter, läs vindskydd eller ibland bemannade stugor, inte Sheraton....)
En av mina drömmar är monsterutmaningen GR20 på Korsika, över 20 bergstoppar på över 2000möh

Hettan formligen kokar en efter morgonturen! 
Var man inte snygg när man började så är risken att det blir bättre efteråt ganska så obefintlig:))
MEN så gött det är!!! Bästa bästa känslan  i min värld!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar