tisdag 2 september 2014

Mot- och medvind i strålande sol....

Igår, den 1/9 blev årets första dag på cykeln!!! Hela nio månader in på ett år av med och motgång, fick jag äntligen loss den ur "vagnen"...

Lovat maken att leverera en cykel på Koenigsegg i Ängelholm så att han fick en härlig tur hem. 
Vad gör man inte för varandra?! 
Så på med de små dojjorna, fulhatten och hyperventilerade lite, and off!!!

Motvind. Skånsk uppförslöpa. Idiotträning. Mental utmaning. Psykning av naturens bästa kraft....
Aaaaaaahhhhhh!
Rakt i nyllet hela vägen. Behöver inte säga mer. Varje glad cyklist vet vad jag menar. 
När man inte ens får en liten paus bakom bussar eller långtradare som vrålar förbi. Hade jag verkligen förträngt allt detta?

Japp

MEN efter regn kommer sol! Så när vi vände på turen idag och jag fick lämna bilen på Egget och cykla hem, jag då var det en annan värld!

En fullkomlig morgon på alla vis! Lite seg i benen i början och ännu lite segare i skallen när jag lyckades cykla vilse i världsmetropolen Ängelholm....
Men vilken morgon! 
En cykel som sitter som en smäck, magisk höstluft och kaffet laddat i min kaffekokare med timer! 

Hem, så lycklig så lycklig, på med badkappan, kaffet i näven, sommargästerna är borta sen länge, Bryggan är min, bara min, för en stund!


Bara min vapendragare som fattas....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar