lördag 21 februari 2015

Tjejer kan!

Speciellt Kalla, Jacobsen och Johaug och några till... 
Fullständigt slut i soffan efter en synnerligen imponerade kamp, damernas Skiathlon idag!!

       Man blir lätt hetsig här hemma!

Själv har jag genomfört mitt sista riktigt hårda pass innan nästa helgs utmaning, #Tjejvasan 
Huvudet går på högvarv och all energi går åt till att bromsa skallen och inse att det jag gjort fram tills nu är det som får räcka...
Det går inte att åstadkomma underverk på en vecka.

Satt igår kväll, efter en härlig timmes häng på Ski Erg kompisen, och kikade på Sveriges Skidhjältar på tv.
Hm... Nån Skidhjälte blir jag aldrig, men förhoppningsvis kan jag i min egen lilla värld vara på topp!

Man fick igår se hur de tränar, resonerar och hur satanigatan fokuserade de är.
Lite avis över hur stora möjligheter som ges, men det borde jag ju tänkt på när jag gled runt i världen med min surfbräda i 20-års åldern... Haha!
Lite avis som sagt, MEN så imponerad!! Vilka enorma krafter!!!

Simon Persson hoppade mina långhopp i en sekvens... Mina hatade och förbannade helveteshopp. Tunga hopp som formligen suger luften ur lungorna.
Reportern frågade lite nyfiket varför han kör de där hoppen?

"Ja det vete faaan" blev svaret!
Haha! En kille i min smak!

Så nu återstår inte så mycket mer än en ordnad nedtrappning och uppladdning för att sen göra ge mitt allra yttersta.
Det är ett löfte.

Bara ett sista ryggpass kanske...
     Bara skojar... Jag är färdig nu.

Trevlig lördag! Kolla lite skidor! Det blir man pigg av!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar