söndag 25 oktober 2015

Liemannen är tosig!

Fick en tur i härlig natur på Svedberga kulle i eftermiddag.
Det är maken som ligger i inför nästa helgs stordåd på Kullamannen...
Han kommer att få försvara familjens heder alldeles utan back up från lilla frun och hennes vapendragare, för att mitt knä helt enkelt inte vill just nu och vapendragaren fick tvångsvila av annan orsak.
Knät har inte en sportslig att prestera något på 26km Trail på kullaberg.
Ta sig igenom, absolut, men sånt här gör vi ju faktiskt för att det ska vara roligt!!

Så ikväll, typ, fick jag helt enkelt inse att vi inte tränar med en kropp som skriker åt en att få en paus från fullt tryck..
Surt, men livet är långt och roligt!

Idag gick solen ner snabbt! Hann precis våra varv innan det blev tvärmörkt. 
Inte min tid på året nu... Verkligen inte.
Ljusa många kvällar med massor av tid ute, det är mer min melodi.

MEN mötte en man som gjorde stort intryck!
Han gick högst upp på Svedberga med sina getter, och slog gräs med sin lie!
En fantastisk syn och en otrolig pratstund fick jag!!

Hela den övre platån på kullen har brukats av samma bonde i 20 år.. Eller säg att han har ignorerat den övre platån i 20 år!

Den fine gubben som jag fick en pratstund med, där han stod och hängde på sin lie...ja han har lovat sig själv att pm ett år ska han och getterna ha återställt den till den gröna oas med en mångfald växter, som den verkligen ska vara!
Han ska för hand med sin lie, slå hela kullen!!
Han svor lite över hur folk  idag inte vet hur mångfald i naturen fungerar och hur man bevarar den.
Han skrattade och sade att folk vet ju inte ens vad deras hästar äter på riktigt.

De tror att det kommer från Lantmännen...!!!
Man blir ju tosig, sade han.

Så rätt! Mer sådana här gubbar åt folket!
En stor dos syre till själ och hjärta gav han!

Älskar människor som är närvarande i den stunden de lever NU.
Sann Nowism❤️

Lyckan har många ansikten... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar