måndag 23 november 2015

Spontan multisport

Efter lördag natts fullkomligt galna snöfall här i NV Skåne, så var det dags att byta inställning och tänka i nya banor...

Utsikterna för vår lååånga härliga söndagstur, som vi längtat efter i sex veckor, ja de såg lite klena ut.

Ovanpå att det låg massor med snö i hela vår värld så ven en vansinnes ostan som inte lämnade någon oberörd.

Anna var eld och lågor över att få åka längdskidor, jag hade kört fast i skallen med att jag ville springa...

Fanns ju bara ett sätt att lösa det på! 
Lite multisport på nytt sätt.
En störig löpare runt benen kan utmana ganska avancerade skidåkare.. Haha!

Jag kutade runt runt och fram och tillbaka och gissar att båda skidåkarna var ganska nöjd när jag sprang hem...:)
Men jag tackar för att jag fick va med!
Tack och lov är båda hundägare och är vana att ha någon som snor runt benen när de är ute!

Vi fick dock ihop närmare 90 minuter tillsammans! Och allt är roligare när man gör det med likasinnade! Även om man inte gör samma.

Så en lite trist grå novemberdag levererade djupsnölöpning som hette duga, helt otippat härlig träning.

Sen vakande vi till idag!!!!
Strålande vackert, isande kallt och helt förunderligt att få riktigt dagsljus!!!

Glad att jag inte plockade alla äpplen trots allt! En liten blåmes som äter buffé i solskenet.

En del av de boende på Solgården är dock måttligt roade när det är kallt om tassarna... Idag har de kommit hela två meter längre ut än igår. 

Nu väntar vi bara på vad morgondagen ska komma med för överraskningar.

Ut och njut för en liten stund. Själen tackar er! Blå himmel är medicin för både den och humöret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar