måndag 24 juni 2013

Grekisk familjelycka!

Ok, så vi fick vi följa med en grekisk familj på deras familjeutflykt. Vet inte hur det gick till men plötsligt var vi liksom mitt i den grekiska familjelyckan. De var "grekiskt många "och fler och fler kom till hela tiden. Ja, egentligen precis som man tänker sig en grekisk härlig storfamilj.
Vi tog en båttur(= liten båt överfylld av greker+ 4 lyckliga svenskar) ut till en obebodd ö utanför Antiparos som var ett fullkomligt paradis. Vattnet var så grönt och klart så det finns inga ord i mitt ordförråd som kan beskriva det.

Familjelunch med nygrillad fisk, bläckfisk, härliga bönor, bröd, ost, ännu mer fisk som åts på längden och tvären, med huvud och allt och så en oändlig massa grekiskt vin....
Grekerna lärde mig att så länge jag äter massor så är det ingen fara med vinet...vad tror ni?
:))

Hemkommen, fullkomligt överhettad och proppmätt (känns som jag aldrig kommer bli hungrig igen) har jag återigen sänkt ner min lekamen i det vackra havet nedanför lägenheten och fyllt på med massor av vatten inombords så nu är det bara lite serious sleeping som behövs!

Stor grekisk....eller det måste nog bli JÄTTESTOR grekisk...eftersom den är just grekisk...kram från A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar