söndag 16 februari 2014

Yeah....I love to dance...!

Samba, Jive, Disco, Street och Afro......dansade barfota under 5 timmar!
Ljuva liv, ljuva rytmer, kärlek i hjärtat och aaaaaaajjjjj ÖMMA VADER!!! För i går var jag i princip på tå hela dagen....snacka om maxad vadträning.

Inspirationsdag i Malmö tillsammans med mina fina utbildarkollegor J & H samt fantastiska Tobias Wallin, ni vet "Let´s Dance Tobias", samt ett gäng med dansledare som var på plats för att bli inspirerade och inspirera.
Jag har ju förlustat mig med dans av alla de slag sedan jag var 6 år. Började med klassisk balett, fortsatte med Jazz, snubblade mig igenom ett och annat Electric Boogie steg på det ljuva 80:talet för att senare testa show, 60:tal, latino och de sista åren landa i afro och friare stilar.
Men igår var det ff a Tobias samba mitt hjärta fastande för och mina vader värker som ett skönt minne av gårdagens lycka.
Jag säger bara: -Karnevalen i Rio - I am ready! :) Wanna come P?
Nighty!/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar