söndag 2 februari 2014

Blogghacker

...skulle man ju kunnat tro att vi drabbats av igår!
Men det var nog min fina bloggkollega som fick ett släpp mitt i och gick och gjorde något annat?
Gissar jag.


Själv kan jag väl dela med mig vad jag gjorde igår, den dag som numera kallas så fint Löpningens Dag, i kalendern!
Någon entusiast döpte den till detta 2010, kanske i ett försök att gå folk att sälla sig till de redan frälsta i alla fall EN dag om året!

Vem vet, folket brukar ju lyda på kanelbullens, våfflans och semlans dag...

Därifrån kommer jag osökt in på att igår var det juniors namnsdag. Något som, så länge jag kan minnas, aldrig uppmärksammats i min familj.
Eller i alla fall tills för 5 år sen....
Ändringen i detta fall stavas Barnbarn.

Så igår, efter ett storstilat Military Training pass i skogen, med snö till knäna, isande blåst och en ovanligt tungrodd kropp, så körde jag hem i ilfart i tron att det skulle läggas på mina axlar att baka någon slags avancerad tårta!

Döm om den totala förundran när dessa små piffiga cup cakes stod färdiga på diskbänken!
Killar kan!!!
Leila-varning på maken!

Inte bara snygga, utan sörens goda!

Så nu har Team Solgården tagit sig upp som värdiga motståndare till Team Summit och deras fenomenala kakkreationer!

Ser fram emot nya kalas nu.....

Annars, avslutar ett långt kakinlägg med en klok liten bild (som inte är något för någon att ta illa vid sig av. Inte värre än ett blondinskämt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar