onsdag 1 oktober 2014

Cykling och Löpning på Mallorca

Eftersom att jag nu landat hemma i höstträning och hög luft, i en än så länge vacker värld och med ganska mycket spring i benen, så kan väl en tillbakablick på löpning och cykling i Medelhavsklimat passa ganska bra!


Den här hörnan av Mallorca är för oss cyklister med spring i benen, rena rama lekplatsen!
GR221 går i Nord/sydlig riktning och är fantastiskt fint utmärkt!
Går att inhandla i bokaffären i minsta by...


Vissa partier kanske passar bättre för löpning än cykling, om man är en räser fantast som jag....
Mtb'are borde kunna ha hur mycket roligt  som helst!


Genom olivlundar, citronodlingar och ibland rakt igenom trädgården på inte dåliga agriturism Fincas som erbjuder allt en hungrig atlet kan önska...




Vi valde att hyra vår egen Finca i bergen ovanför Sollér och utgick därifrån.

De sista dagarna tog vi oss sen ner till Cas Catala som ligger precis väster om Palma och har ett strålande utgångsläge för cykling upp mot Calvia, Galilea och Puigpunyent!
Härliga klättringar och enorma vyer!



När de första morgonljuset möter en efter en lång klättring upp, man vet att en liten 'Cortado (espresso m en skvätt mjölk) väntar med några högljudda spanska jobbare, och sen en lång utförslöpa innan nästa klättring...mmmm livet när ensamheten är som bäst!

En morgon hoppade jag i bilen innan solen gick upp, körde till Calvia och inväntade det första morgonljuset.

Tog på mig min synligaste tröja och begav mig uppför berget....

Lika mycket bakom mig...och sen tillbaka ner!
Kändes som en strålande idé när jag startade... Mina ben!!!!!!!! Aaaahhhhh!
Härligt, förbannat och riktigt riktigt roligt och jobbigt!
Precis som man vill ha det!

För sen hamnar man ju här!!! Med The best of The best:))

Så alla ni som funderar på en lite aktivare semester vid Medelhavet! 
Mallorca är toppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar