torsdag 9 oktober 2014

Tjejvasan revanch!

I måndags började det, för att var exakt, kl 08.20 på gymet... 
Huvudet började mala, mål, träning, är-det-ens-möjligt...osv osv.
Stod och drog i stakmaskinen med ovanligt långa och mjuka armar kändes det som. 

 Det liksom tog inte, hur jag än försökte växla upp.
Segt och trist. Tjejvasan kändes avlägsen och omöjlig och i huvudet undrade jag stilla om jag liksom tappat mitt "bett"

Skulle behöva denne killes fokus!

 För nu jädrars ska vi växla om och skärpa oss! Tog mig hem och googlade bästa tiderna Tjejklassikern 2014...
Hm, jag måste staka dryga 30 minuter snabbare för att visa vad jag går för.
Mina 2.18 kan slänga sig storstilat i väggen.

MEN denna gången är vi seedade från 2012 års prestaioner, så nu har jag typ 10000 kärringar bakom mig, istället för framför! Borde ge några minuter bara det!



Så efter att ha kört mina ben i totalsank de senaste dagarna så kom jag in på gymet i morse och det enda som det fanns den minsta lilla livsgnista i, var armarna!
I typ 4.20 minuter...

Sen formligen small det till i mitt huvud!!!! 
Ni vet på det där vanisnnesviset som det gör ibland, när man e så trött, så slut och det till trots hittar helt galna krafter!!!
Det är lycka det!!! 6000m i vansinnestempo, alldeles tokglad för att jag fortfarande har samma skalle!!! 
Den där med kapacitet att driva både mig och alla runt omkring till både stordåd (och vansinne:))

Så nu ska vi minsann vända uppochner och utochin på oss i vår framfart mot nya mål!!! 
Sida vid sida och roligt ska vi ha!!!




Tidiga morgnar ska vi kränga på oss vantar, mössor, Camelbaks och med fickorna fulla av Pocket Coffee ska vi TA I!!!!!!!!!!

kanske lite trötta just på utväg....
MEN.....

(tänk vad glad A blir när hon läser detta inlägg!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar