fredag 12 juni 2015

Tekniskt resistent?

Det är nog min egen diagnos på vad jag lider av.... 
För nu börjar det mest likna en fars, denna min väg mot att vara uppkopplad, påkopplad, sladdfri, slangfri, satellitkontakt, hjärtkoll, hjärnkoll och fullständigt noll koll!!!
       Banankontakt är min kontakt, banankontakt är din kontakt? Eller e det bara jag...

Kan det verkligen vara så in dödens vansinnigt att det har med mig att göra? Detta att ingenting vill fungera när jag är i närheten.


För så här är det... Om man hängt med lite på den här bloggen har man ganska snabbt uppfattat att den Garmin 620 som jag haft de senaste åren, inte riktigt var min bästis.
Den har tjurat i omgångar och visat galna pulsangivelser som gått upp emot 250 slag/min i vila...
Den har börjat varje pass bra och sen sakta spårat ur. Den har ibland briljerat men för det mesta fått mig satt framstå som ett fall för en intensivenhet på kardiologen.
Den har vägrat ladda upp och ladda hem. Den har bråkat med min dator(som bara den är värd en 400 sidors avhandling)

Maken har tröttnat för läääänge sedan. Tröttnat på att lyssna på mig, hjälpa mig, få skulden och åka på utskällningar om vartannat.
Så därför fick jag en ny alldeles magiskt blå Suunto Ambit3 i födelsedagspresent! Dels för att han själv har Peak modellen och allt fungerar lätt och smärtfritt och dels för att jag gillar färgen tror jag...

Där sitter den, på cykelstyret! Blå och grann! Och totalt hopplöst missvisande! Hur är det ens möjligt?
Min maxfart på tjejvättern låg på närmare 1800km/timme!!!
Skärmen blinkade med gps uppkopplingen, ibland fick jag en korrekt fartangivelse, vilket var förbannat tacksamt. Så in i vassen tufft att köra på känn och hoppas att man ligger bra, bara genom att bedöma hur låren skriker.
Ibland fick jag även veta hur långt den tyckte att jag hade cyklat, vilket inte alls var i relation till verkligheten. Diffen ökade ju givetvis allt eftersom...

Det intressanta är dock att sen när jag stoppat den och sparar aktiviteten, ja då har det förbannade klockan registrerat hela rundan helt normalt!!!

Hur är det möjligt?

Så imorse skulle jag ge den en ny chans att visa vad den går för. En lite milrunda i lugnt tempo. En milrunda vi sprungit många gånger... Inget svårt.
Pulsen fungerade strålande! Satelliterna gav mig 16m i sluttotal. Tempot låg på 1,31 km/timme och jag hade gjort av med 8 kalorier. 
Detta på men mil där jag maxade pulsen på 191slag och kom in på 44 minuter. Vilket för en sån som jag är toppen.

Nämnde jag att jag har problem med tekniken?
 Så sitter någon på sin kammare och trycker på en lösning, hör så gärna av er! För jag vet snart inte vad jag tar mig till om detta fortsätter, spöken och gastar som bråkar, och ingen flaska med Rom.
Men snart en död mans kista.

Tack för mej, hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar