söndag 6 september 2015

Korsika för leksugna!

Korsika! En veritabel lekplats för stora barn!
Höga berg (20toppar över 2000möh), så mycket knivig, underbar terräng för både Mtb, räser och glada trailfantaster!

Googla GR20 så kan ni läsa på...

Bergen är oändliga, orörda och inte nån trängsel någonstans...
Kolla bergskammen i fjärran!!! Det finns enorma mängder sådant...
Stigarna man springer på är, om man vill, välmärkta, envetet uppför på gamla åsnestigar( som jag betackar mig från att ta mig både upp- och nedförs i annat än mina egna skor)


Morgonpigg efter 40 minuter uppåt utan att kunna lyfta blicken mer än när man stannar...
Enorm vyer, vackra byar som passeras..
...och man är ensam i världen förutom le boulanger som står och röker i sin dörröppning!
Fint skyltat för morgongriniga löpare, men vill man så är det bara att dyka rakt in i det okända. Något jag dock inte gillar helt ensam och på nya platser...

Det härliga med den franska tillvaron är att hundarna lever en parallell dito.

De knallar runt i gäng, bryr sig inte om någon dum löpare eller cyklist, förutom när de tycker att man borde förunnas sällskap en stund... 
Den här damen joggade med mig ett par km för att sedan fortsätta sin egen väg.
Till slaktaren kanske, eller ett dopp i havet...

Summerar en magisk vecka på en av de otroligaste platserna jag varit på med att den finns ett paradis för alla...
Korsika har mitt namn skrivet över hela sig❤️
Så nu ska jag bara flyga hit Anna 👯🇫🇷

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar