söndag 20 september 2015

Snygg, snyggare, GLADAST!

Ännu en vecka har passerat. Galet vad livet flyger iväg. Gäller verkligen att passa på att vara här och nu. 
Att inte bara sträva framåt mot nya mål utan att även vara just här. Just precis nu. 
Stack upp till berget med P och gästlöpare C. De laddar just nu för nästa helgs Lidingölopp. 
Själv tassar jag mest på. Lite enbent för närvarande men trots allt glad att dagens runda funkade bra. 
11,5 kilometer blev det i sol och med dödsläskiga kossor (nä, inte P och C...de är ju fina och snälla) som frustade när vi smög förbi. 
Okej, jag erkänner jag var räddast. P och C är lite tuffare än jag.
Här är en annan, ytterst ödmjuk, tuffing som jag träffade i veckan. Precis nybliven världsmästare på 100 km svarade han på frågor från andra löpare om kost, träningsupplägg mm 
Ungefär så här: "Jag äter hemlagad mat och så springer jag".
Så skönt, så jordnära, så NU!
Tack Jonas Buud och grattis!
Lycklig över dagens runda, lycklig att foten höll OCH snyggast på bryggan. 
Ledsen att säga det men badrockarna är inte riktigt NU. 
Den yngsta av dessa snygga rockar har kanske 30 år på nacken. 
Bakåtsträvare? Ja kanske, men trots allt snygg, snyggare, GLADAST!
Tack för ljuvlig runda P & C!

Kram A 
(numera stolt D46:a)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar