fredag 25 september 2015

Triggerpunkters magi

Jag är en glad amatör när det kommer till kunskap om triggerpunkter...
Dock är jag synnerligen fascinerad över kroppens anatomi.

Därav finns nedan fantastiska bok i mitt bibliotek!
Så i min quest för att hitta avlastning i min smärta, så började jag läsa framifrån...
Kom fram till kapitlet Ryggens djupa muskulatur, och den som söker skall finna!!!!

För där, där satt den! En punkt precis bredvid min gamla ryggskada på 11'e thoracalkotan (bröstryggens kotor)
Alldeles precis exakt där det gör så ont att jag inte ens kan sitta.

Min fantastiske make gick på den med sin hela kroppstyngd... Det krasade i hans tumme(men det får bli en annan historia) och gissa om min lycka är fullkomlig när jag imorse slog upp de ljusblå och konstaterar att baken satt i kläm i ryggen så att säga..
Nästan inte någon smärta kvar!

Så ett litet tips till alla er som har ont och det inte finns någon direkt orsak...
Unna er Kristian Berg och Erik Beijers fantastiska bok!

Happy Friday på den! Ciao




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar