söndag 31 mars 2013

3-0!

Premiär!
I dag skulle det ske. Jag gjorde debut på Olympia i Helsingborg. Trots mina dryga 40 (ja, så jädra noga är det faktiskt inte) har jag aldrig besökt denna plats. Medvetet eller omedvetet, ingen aning, men tillfället har liksom aldrig getts. Men idag var det alltså dags. Inte en dag för tidigt, eller? Någon sa att det var Allsvenskans första match och HIF kickade in 3 raka mot Djurgården. Det är rätt speciellt måste jag säga. Läktarna kokade när HIF och Djurgårdens klackar hetsade varandra med diverse gester och sånger. Lite halvprimitivt beteende kan tyckas eller är det bara min totala ovana vid denna miljö. Män som dansar, sjunger och kramar varandra om vartannat. Jag som på något sätt trodde att män av denna kaliber varken dansar eller kramas...ha, ha, ha. Fel av mig.
En lärdom rikare så kan jag inte låta bli att tänka på att jag kommer vara dryga 80, ja okej då närmare 90, om det dröjer lika länge tills jag får tillfälle att besöka denna märkliga plats ännu en gång.
I morgon bär det av till berget igen. Då är det min tur att få känna mig lite härligt primitiv när jag hoppar mellan stenar, balanserar över rötter och tar mig upp för branter med händerna i backen. Det är fullkomlig njutning att ha naturen så där grymt nära in på. P har dessutom lovat att vi har några härliga gästspelare med oss i morgon. Återkommer med rapport.
Night night! / A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar