måndag 18 mars 2013

Stormvarning....

 Medan P slet på sin spinncykel i går eftermiddag bestämde jag mig för att lägga en timme i gymmet. Med guidning av den gode B, som sprider en fantastisk energi med sin blotta närvaro, fick jag en och annan tänkvärd tanke inför kommande träningspass. B förespråkar att jag ska hitta en mer meditativ sida av träningen. Att springa utan att tänka på hur långt jag ska, att springa utan att tänka på tiden, att springa utan att kolla pulsen och tänka prestation. Absolut det låter finfint! Jag ska absolut försöka! Det är för det mesta riktigt svårt att träna utan att ge järnet. Att bara lufsa på istället för att alltid prestera. Det här kommer bli viktigt framförallt om jag ska ge mig på mitt allra första, och kanske ända, marathon på Jamaica i december. Men en oerhört viktig och nästan livsnödvändig tanke som jag iallafall inte kan låta bli att tänka är............VILKA FANTASTISKT LÄCKRA LÖPARKLÄDER jag och P bara måste införskaffa om vi drar till Västindien.....yihaaa!!!
Kolla bara de här go´bitarna från Love Running!!





Det stormar ute och värre ska det bli
så lite träning inomhus är nog det som bjuds här nere i Skåne idag...../A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar