måndag 8 juli 2013

06.18 räser...


Stel och yrvaken fick P stå sitt kast...

Var tuff och stark som vanligt, igår när jag pratade träning med en gammal lekkamrat!
Han tyckte att en gemensam tur mot berget vore toppen och givetvis var jag på, och tryckte på faktum att tidig morgonträning är goast...

Så 06.18 hade två Java med extra umpf, går ner och hjälmen satt på huvudet.
Morgonträning, jo tack, men startsträckan är lite längre i skallen. 

Plockade min glade kamrat och så begav vi oss mot fyren. 
Solen försvann tyvärr, men det gjorde inte dofterna. Fullkomligt magisk värld att cykla i när kaprifolen blommar!!!

Min käre kamrat har en lite annan teknik i cyklingen än jag. Mitt stuk är lite fullt ös, högsta växeln och ta i från tårna!
Han är okrönt kadenskung..


Men upp på berget kom vi, till denna andlöst vackra utsikt
Fick sitta på bänken två minuter innan fullfarts Bettan och kompis fick njuta backen på bästa hållet!

Hemma igen efter 55km är kaffet, om möjligt, ännu godare!
Så tack M för en finfin morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar