onsdag 13 november 2013

Teknikonsdag!

Man roar sig så gott man kan!

 Eftersom vädergudarna just nu är inne på någon slags varannandagsväder så får man unna sig inneträning varannan dag då!
Igår var det varannandagen.... Styrka, yoga och spinning, allt på det berömda gamla korkade pannbenet, vilket är det starkaste benet jag har!
Inneträning brukar annars falera och bli inteträning... Dvs, pest och pina att behöva gå in och göra sånt som annars är bästa syrekicken!

Idag var det en sån dag! Junior var kommenderad på jobbet en timme tidigare, så P bjöds en bonustimme på morgonkvisten. Dito timme med sol och en frisk västan, 8 grader varmt och kaffet i magen....

 Har köpt mig en bok. För att bekräfta mina åsikter, funderingar och kunskaper!
"Det Perfekta Löpsteget", ytterligare en bok i träningsdjungeln, men som verkligen fokuserar på exakt det jag jobbar med! Thomas Renckmann, mångårig löptränare, har skrivit den.
Massor med konkreta tips, upplägg och tips för den hågade!

 Så eftersom att min kära vapendragare numera jobbar sig i form, så får jag försöka hitta på nya infallsvinklar på träningen, så att jag verkligen gör vad jag ska...

Idag gick alltså långrundan i teknikens tecken. Hög höft, lätta steg, låga axlar m a ord...
Det visade sig att om man måste tänka intensivt, så går 90 minuter ganska fort!!! Haha!

Alltså gällde det att inte bry sig om tid, puls eller sträcka. BAAAARA fokus på hur det kändes!
Kom hem, 16km senare och konstaterar att jag legat 10 slag lägre i snittpuls, än jag vanligtvis gör på samma sträcka, och lyckats hålla mitt masktempo!
Kamerapauser, skoknytning, hästklappar och motvind till trots! Det slutade på lätt-långrunda!
Inte tung-helvetes-långrunda!

 Bara därför ska tjejerna som jag ska träna Utefys med på stranden, få köra så himmelens mycket hårdare.... hehe!

          ....inte idag heller...:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar