lördag 16 november 2013

Urvriden och lycklig, en löpares dröm!

Jo, så kan den bästa känslan beskrivas! För en löpare då då... Eller egentligen alla som är fullkomligt och helhjärtat närvarande i sin träning.
Som dag efter dag, vecka efter vecka och år efter år lägger sin själ i att utmana sin kropp och knopp!
Kanske inte för att prestera några olympiska guldmedaljer, men för att uppnå ovan nämnda fullkomliga känsla! Där man går som vinnare ur sitt eget race mot diverse elakheter, som tex motvind (cyklistens värsta mardröm, eller i a fall cyklisten A...) eller vad huvudet nu valt att kona in på för dagen.

Idag var det som bekant lördag, och på P's lördagsschema står ju MT och Hot yoga i oslagbar kombination!
9 grader, en snål vind och ett lätt duggregn. YES!!!
Så här stark kände jag mig! Nästan hela passet.... När det var dags att yoga, så där en 125 dips, 400 jämfota härliga långhopp och X antal sprintar senare...ja då var det inte mycket kräm kvar i den här tuben, som min käre far skulle uttryckt det!
           Lite mer åt detta hållet...

Kan dock summera dagens ytterst Goa träning med att jag nu är precis var överskriften säger! Som en gammal(japp)
trasa som liksom förlorat all stuns och uppsugningsförmåga! ( det där med uppsugningsförmågan det får jag återkomma med ikväll:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar