fredag 8 maj 2015

Som på räls?!

Ja, På hösten när spåren är fulla med löv och tågen inte går då alltså...:))

Maken cyklade till sitt arbete, 30km solsken och medvind! Dessa lyckans människor som lever i den världen!

Själv satte jag mig i bilen med hans frukost, rena kläder och brukbara skodon. Mötte upp utanför hans kontor som den lilla perfekta hustru man nu är:)

Bytte grejor och sen var det min tur och vända medvinden mot att bita i det stora, sura motvindsäpplet!

Tog i från det allra djupaste och mörkaste hörnet bakom pannbenet, slet med precis allt jag hade och övervägde ett par ggr att slänga in handduken...
Fick stanna och backa upp frukosten efter ett tag. Kallt denna morgon... Bjuder på de blå läpparna. 

Tog rundan från gamla F10 i Ängelholm, genom stan och vände sen styret ut mot Kullaberg. R-a-k-t in i vinden.
Fullständigt dumblåst efter ett tag. Körde ett svepskäl och stannade och övervägde alternativsport...

   Anna, han bara står här och väntar!!! 
 
Kom ut vid Krapperups slott, kräkfärdig och smått uppgiven över mina ben som knappt lydde längre.
Tack och lov vände vägen från vinden en aning och det släppte.
Så då var det bara att gräva djupare i ursinnet och spurta hem!
Kunde i alla fall cabba ner på trappan när kaffet va klart!!!  


Trots motig väderlek, mesiga lår och allmänt sviktande mod, så får jag checka ut som ganska nöjd ikväll.
Jag gjorde ju vad jag bestämt mig för.
Fullkomligt syrasura ben nu!

Hoppas på revansch nästa vecka! Ska bara springa lite först...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar