lördag 2 januari 2016

Isande vind driver tempot

Nyårsdagen är för mig den enda dagen på året när pyjamasen aldrig åker av, när jag ligger framför tv'n och njuter av årets finaste program, Nyårskonserten från Wien!!
Denna alldeles fantastiskt vackra och glada tillställning har funnits på min "bucket list" så länge jag kan minnas!

Igår blev det dock ändring på latmaskens gottedag....
Efter konserten, tack vare så mycket sittande de senaste dagarna att det liksom börjar göra ont på ett nytt sätt, så började det nya året med ett härligt backpass på Svedberga Kulle, tillsammans med två cyklister!
Bara den ene fastnade på bild, trött och glad med lilla frun.
Den andre var ännu tröttare och därför är bilden suddig...:))

Det blev dock en fantastiskt skön lagomrunda för en tredjedel av oss!

Idag var det en heeeelt annan sak.

Vinden isande kall från sydost, lätta flygande flingor och bara ivern att ta sig fram till utlovad fika, lite lätt försenad, drev upp tempot på mina stelfrusna 7km till ett tröskelpass med ringande öron.

Fikat!!! Värt att kuta för!! Alla vet inte hur man får i sig den på bästa sätt, men det är alltid lika gott!

Tröskeltanten fick två!!!

Allt detta får alltså summera en fantastisk flygande start på det nya året!
Både fart och belöning! 

Precis som det ska va.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar