onsdag 13 januari 2016

Vin i mataffären!

Jo!!! Verkligen!


Fast detta inlägget handlar faktiskt inte om det, utan om att livet är en ren inställningsfråga, att verkligheten är den vi skapar åt oss själva i våra egna små kloka huvuden...

Så därför är det också en ren inställningsfråga om man kan köpa vin i mataffären:))
I den verkligheten jag lever just nu, ja då kan man minsann det!


För visst är det så välbekant, men ack så knepigt att påminna sig om ibland... att man inte har roligare än man gör sig!
Det är faktiskt ett alldeles enormt allvar i den simpla kommentaren. För att gå från att rycka lite skämtsamt på axlarna och säga just så, till att faktiskt ta till sig på riktigt att verkligheten skapar vi själva genom hur vi väljer att uppfatta allt runt omkring.
Hur människor behandlar dig... det väljer du själv hur du låter det påverka dig.
En präktigt dålig träningsdag, må det vara väder eller motivation...vem styr hur du ser på det?
Vädret så där i allmänhet???
Förmåga och kapacitet i dina handlingar?
Dina resultat i allt du tar för dig!
Vann du inte, eller hann du inte? Hur går man vidare i sitt huvud med sina egna fördömanden av sig själv?


Välj att kisa!!! Välj att vara en riktig bästis till dig själv!!! Välj att ha lite roligare fast allt egentligen kanske inte alls känns så. Flina lite i onödan så lovar jag att det smittar!!

Jag erkänner villigt att jag efter det präktigt motiga 2015, kommer köra precis ovan experiment på mitt liv i allra högsta grad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar