fredag 22 januari 2016

Menisk, Ganglion, Baker cysta osv osv....

Listan kan göras lång, som en hel novell att läsa... eller rättare sagt, som en deckare som förhoppningsvis har ett bra slut.

Svaret på min MR på vänster knäet kom förra veckan. Det tar tid att smälta och ställa om huvudet, men jag börjar komma till rätta med mitt förhållningssätt till det hela.
Framtiden är lite suddig, men det börjar som sagt klarna.

Jag har en ordentlig ruptur på inre menisken som ligger och bråkar med artrosen i knäet.
Ovanpå det så ligger där en Baker cysta och ett ganglion ungefär på samma ställe och som krydda på moset är brosket på baksidan av patellae, knäskålen, inte heller till min fördel.. och så lite nivåskillnad på kondylerna på det ,så är man som en pigg 100-åring då!

MEN eftersom jag känner en av världens ledande ortopeder, i New York, så fick han ta del av resultatet av röntgen och var snäll och ringde direkt. Vi kom fram till samma sak.
Att vi låter knäet vara. Jag har inga mekaniska problem med det och därför låter vi det vara och försöker fokusera på att variera belastningen, träna ordentlig styrka och verkligen njuta av den löpning jag unnar mig! 
Smärta från och till får jag leva med.

Detta får jag också leva med!!!



Så jag är tyst och njuter av att få leva precis här!!!

Trevlig helg från "Halta Lotta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar