onsdag 12 december 2012

Cyklar, möss och människor

Vaknar vid 04.50, det är fullt tumult i sovrummet! Katten har hittat en mus! I MITT SOVRUM!!!!!
Så med andra ord blir man klarvaken rätt snabbt...
Om man säger som så här, vår katt kom som vildkatt till gården, dvs han dödar möss och äter upp dem, utan minsta bry om vem som kanske sitter och fikar bredvid (läs P), med stor och glupsk aptit.
Att leka med dem är inget som han sysslar med. Fram tills imorse......... Ahhhhhh!!!!
Den här stackaren kom nog oskyldigt traskande och skulle tillbaka in i samma hål som han måste kommit ifrån. Men så fel det kan bli.
Bye bye mousie...
Så utan att gå in på detaljer om vad som verkligen hände i vårt sovrum, så kan jag säga att det därefter
inte var så lätt att bara somna om.
Den den annars så morgontrötte engelsmannen vrålade ner och drog igång kaffekokaren och började planera sin dag. En ljuvlig dag skulle det visa sig!


Solen går upp utanför fönstret där världens lättaste racercykel just byggs.






Och här ska dagens skidspår läggas
Kikar man in i det allra heligaste, det som den gode ingenjören kallar sin Man Cave, så hittar man honom mitt i sammanfogandet av ramen för en cykel på väg till en lycklig man i Kalifornien, som har gett sig själv en fin julklapp i år..

En liten borr, svinto och en dammsugare från 1945, för det entusiastiske DIY killen!
Mössan... en familjefavorit
Nu ska viktigare saker skötas... Dvs först ett varv i alla förråd för att leta efter mina försvunna pjäxor, IGEN! Och sen knyta på mig de gamla, IGEN, och ut och rasta en trött kropp!
Lycka är sol och snö! På riktigt!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar