lördag 29 december 2012

Sjutton sköna!

Solen skiner, det har snöat och A pausar från backarna idag. Ska testa formen på längden. För 6 euro får du en lapp kring halsen och tillgång till spåren. Ska kolla om kroppen och framförallt den tradiga lilla axeln håller formen för att köra något som helst skidlopp i år.

17 km senare i välgjorda spår tillsammans med ett gäng Italienska farbröder i glansiga trikåer kan jag konstatera att jag älskar detta sätt att ta mig fram. Kanske speciellt nu när pisterna närmast byn är som motorvägar, totalt översvämmade av italienare och alla oss andra.
Känns oerhört fint att ha fått några kilometer i kroppen. Kommer definitivt kännas i både iliopsoas och latissimus i morgon och axeln skötte sig till min stora glädje riktigt bra. Vad beträffar hastigheten på framfarten var det inget att skryta med men jag har istället fått en massa nya skidkompisar i klassen 60+. Fint att få känna sig som en sportig ungdom ibland.
-Where are you from? You are very fast....ah Sweden. You practise a lot of skiing? Do you speak Italian?

-Off course I speak Italian. Listen!
Un beqiuero de vino rosso per favore.

Turen avslutas självklart i bakluckan med min nya favorit "pocket Coffee" och lite Aqua naturale och eftersom kära P inte sitter här bredvid mig så fick det bli lite blogg i stället.

Smack!







1 kommentar:

  1. inte så lite avis... Gott att axel höll! Själv har man fokuserat på maten som vanligt... Detta kommer snart att bli en renodlad matblogg, om inte du kommer hem och tar grepp om situationen! dock 9 grader varmt i ett soligt Cph idag! Penséer i rabatterna och uteserveringskaffe!

    SvaraRadera