fredag 6 december 2013

Otränad...?!

Fredagkväll. Ligger och funderar över veckan som gått och inser att jag är grymt otränad...
Att kroppen blir bra på det man gör är ju allmänt känt och även att vi blir rätt dåliga på det vi inte gör. 
Den här veckan har jag vid två tillfällen insett att jag är grymt otränad...
Har vid ett par tillfällen suttit på långa möten och insett att jag är totalt otränad, alltså fullkomligt usel på att sitta still. Mina möteskollegor sitter där starka som oxar. Vana att belasta kroppen i sittandets grymt belastande (för både kropp och knopp) position. 
Jag kastar mig runt i stolen, sträcker på benen, spretar med tårna, lyfter mig några centimeter med hjälp av armarna, rullar stolen fram och tillbaka och kämpar mig tillslut över mötets mållinje.
Ingen tvekan här inte...vi måste träna specifikt för att klara av livets olika grenar. 
Så mitt val är enkelt...att springa i 2 timmar eller sitta i 2 timmar? 
Jag skulle välja "the easy way out" varje gång och snöra på mig löparskorna!
Njut av helgen!
/A

1 kommentar:

  1. Haha! Där kom skoltiden flygandes tillbaka i huvudet! Ses imorgon, puss

    SvaraRadera