söndag 11 maj 2014

Spöklöpare?

A presterade strålande på Lundabygden!
Hon tar i från tårna, den där lilla dansloppan, och sätter det mesta på plats!
Alla lopp där alla får medalj räknas till de 
klart intressantaste för oss!!!

På 46.53 rasslade hon in, efter sjukdom, heltidsjobb och bortamatch(haha, lät illa, men jobb för andra på annan ort)
Trots minimalt med träning och maximalt med prio på precis alla andras prestationer så gör hon den tiden❤️

P, Spöklöparen, som skulle utmana sig själv............
Joooooooodå!!! Lovar, det är 5.0 tempo!
Eller...?
Kanske liiiite snabbare😂

Hela historien går som följer:
Ballong med 50 knöts runt min midja, skulle sen taktika bakom en buske, och kom tillbaka med ballongen i flykt bortom trädtopparna!
Alla tror att det gjordes med vilje men så är faktiskt inte fallet!

Dock står jag rakryggat för vad som hände sen.

Med någon annans startlapp på magen och utan ballong, ska ni tro att nämnda någon annan, som bangade att springa, sitter nöjd på sin kammare!
För efter ett antal försök att hålla igen så var det bara för allas våran spöklöpare att släppa på!!!
För sällan har det känts så lätt!!!
Det fullkomligen sprutade ur ben och lungor!!! 
Månne är det till förtjänst av den förhatliga rödbetsjuicen? 

Rasslade in asförbannad på 11 sekunder över 44.. 11!!! 1/km!!!! Aaaaahhh!!!
Onödiga och borde kört fullt ut, men längst inne ville jag så gärna stå för mitt ord....50!

Tar dock till mig alla PB som följde i mitt kölvatten!!!

Så nöjd och så glad för oss alla!💪


Jag dedikerar det alltihop till min vapendragare som var med hela vägen trots att hon krigade på annan ort.

På det igen imorgon!
Ciao/P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar