måndag 19 maj 2014

Svinga mig hit och svinga mig dit!


Veckans garv eller....veckans gåta:
Vad kan väl en sådan här användas till...?

Så oskuldsfull och vit har denna nästan alldeles oanvända brits huserat i As källare det senaste året. Efter helgens källarstädning och en annons på Blocket skulle denna fina brits äntligen hitta en ny ägare. A stämde träff med den mycket sympatiske köparen (K) och artig som A är konverserade hon enligt bästa manér för att köparen skulle känna sig nöjd och glad med köpet.

A: - Den är nästan oanvänd och alldeles fräsch och fin. Det är ett förstås ett spänne som är trasigt men det går att fälla ihop den ändå...
K:- Ingen fara jag kommer inte fälla i hop den.
A: -Ja, funktionen är det ju inget fel på.
K: -Nä, det är det som är det viktiga. Är du massör?
A: -Jo, i och för sig men jag jobbar som sjukgymnast. Är du massör?
K: -Nä....jag ska starta en svingersklubb så jag ska inreda ett massagerum.
A: -Öh, jaha.....vad trevligt..... (Vaaaa...."vad trevligt"....nej...jag fixar inte det här...jag kommer börja garva...)
K: - Det finns inga klubbar här i närheten. Det är jättestor efterfrågan.
A: - Jaha.....öh....vad spännande.....öh. (Helvete....vad då "spännande"....så kan man ju inte säga....ge mig pengarna fort som sjutton....jag måste ringa P....andas....luta dig in i bilen och låtsas att du letar efter något...bit dig i läppen, slappna av....)
K: - Du ser gården därborta, bara att ta den där lilla vägen ner.
A: - Jaha, ja jag är ju inte riktigt i den branschen....öh.. (Jag dör......nu kommer jag verkligen börja garva....ge mig pengarna....jag måste ringa P!!!!)
K: - Nähä, men nu har du ju mitt nummer om du skulle bli sugen. Det är ju aldrig för sent att prova...
A: - Okej, lycka till då! (...in i bilen snabbt nu......ha, ha, ha, ha, ha, ha.....den britsen kommer få att göra.....ha, ha, ha, ha......shiiit jag ser inget mina tårar sprutar......ha, ha, ha, ha...känns som jag ska kräkas av skratt.......ha, ha, ha ......måste riiiinga P!!!)

Ja, vad vore livet utan vardagens små överraskningar...?

/A

Ps: Be aware.....den har inte världens starkaste benställning......ha, ha, ha, ha... ;))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar