måndag 17 november 2014

Där rök en vecka till!

Ibland bara vrålar det på, trots att november är längst och j-ligast i hela min kalender!

Vackra vackra värld..........????

Ska vara den förste att erkänna att jag inte riktigt skaffar mig särskilt många nya kompisar så här års...
De jag har, ja de undviker jag mest, för att helt enkelt ha dem kvar när våren kommer.
Läs...P har ett sjuhelsickes hösthumör som lätt drar med sig fler i fördärvet om man inte passar sig.
Fråga hennes tålmodige make, den stackaren, som får sina fiskar varma mest hela tiden.
(I LOVE YOU HONEY!!!ALWAYS AND FOREVER)


Träningen kan ju dock dra nytta av ovan nämnda tjurighet! För att även om man inte vill något eller kan se ljuset i fjärran, bokstavligt talat, så betyder inte det är idioten bakom pannbenet inte kan se till att använda sig av sur energi, likväl som glad!

Man kan knäcka den starkaste med så lite...:)


Den senaste veckan har det alltså lyft Stora Tunga vikter på lokal, stakat in nya rekord på 6000m och jagat kunder i med-och motlut med besynnerlig kraft!
Allt detta tack vare det vackra ordet Periodisering! Man får fart under sulorna när man låter kroppen styra!!!

Idag åkte jag till Lislott på Sportapoteket, en av de snyggaste yogisarna jag har i min bekantskapskrets!
Hon är dock lika vass på IT som jag, så när jag kom satt hon med supporten i telefonen och kämpade...
Alltså fick jag tid att botanisera runt bland yogamattor, kompressionskläder (bästa bästa Mcdavid kommer därifrån), myskläder till mina yogapass, härliga oljor, krämer, liniment och allt annat som gör en bättre, snabbare och snyggare!

Satt och hörde hur hon kämpade så jag tänkte att eftersom jag inte såg någon bryggare i närheten, så kunde man kanske ge sig på lite test av DRAKBalsam! Mina spända vader fick sig en rejäl genomkörare av detta preparat som är tillverkat efter ett gammalt elakt Kinesiskt recept!

Smack!!! Två minuter senare så kunde jag gå utan att se ut som en hundraåring! Åk dit och köp! Smörj in allt som stretar och stramar och håller emot! Förlösande!
För kaffepengar!

SÅ för att avsluta detta inlägg i en positiv ton, kan jag berätta att äntligen äntligen börjar både min och Annas fokus stråla samman och vi har släppt spärrarna på vad vi ska hitta på härnäst!!!
Berättar snart!

Önskar den vackraste och skönaste gråduggigtjädranspestmåndaginovember som ni kan ha!

//P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar