onsdag 15 april 2015

Allt eller inget

Dagens bloggande gäller för både mig och väderleken! För om vädret levererar fullt ut ena dagen och gör en tvärvändning och vägrar vara det minsta lilla medgörligt nästa...ja då kan jag säga att samma går för min kropp och träning.

Igår gav väderleken allt! Det gjorde jag med.

Så i hällande regn och blåst avklarades 40km ilsket tramp i det närmaste total motvind hela vägen, följt av en timmes intervallbus på Svedberga kulle i dito väderlek. Lite lugnare eftersom jag är klart långsammare löpandes än cyklandes... Icke mindre blött.

Fick en snabbtur in om värmesalen på Filborna för ett powerpass, så när dagen avslutades med min fina löpargrupp ute i vädret, och då var i alla fall själen varm och go!

Vädret håller i o f sig samma strålande tempo även idag, men min kropp sitter och surar framför datorn. 
Mitt dumknä, som spökar från och till efter alla år av hoppochlek, visar sig från samma sida som vädret...
Vila är inte min paradgren. Men har trots allt blivit ganska bra på att ha kvalitativ sådan, efter alla läxor man lärt av att inte ha samma fokus på vila som på träning. Så jag säger hej till tvätt och städning nu då! Here I come!

Inget av gårdagens aktiviteter inbjöd till att hala fram telefonen och föreviga, så därför kommer det en liten kavalkad av bilder för att vi ska hålla hoppet kvar om stundande härliga turer!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar