söndag 19 juli 2015

Vitlök & Lavendel

Dagens njutning var att skörda en korg med vitlök! 
 Doften som smyger sig på, glädjen att få skörda egen, och bara lyckan att det är fint!!

Det första blir en Toscansk Brödsallad.... Ett gott Pinot till det och sommarlunchen är räddad!

Jag och junior tryckte ner några små frösådda lavendel i rabatten för ett par år sen. 
De hade grott i gruset på innergården och störde lite som ogräs...



Men kolla vad som hände på två år!!!

Från en liten fjuttig planta på 3 cm fick vi en kubik ren njutning!
Magisk! Och genererar massor av väldoft hela vintern.

På tal om väldoft...

Lady Emma Hamilton!!! 
En #austin ros som är alldeles enorm!! Oändllig i sin doft av citrus och sommar.
Vill man ha en magisk ros i sin rabatt, så bjuder Emma på dito i överflöd!

Men att bara gå och drälla är ju inte vår visa. Gick och surade för att ingen ville leka med mig idag...
Tänkte vika tvätt och vara en präktig surtant resten av dagen.

Då låg den bara där...T-shirten som jag köpte för att kontra makens tuffa tröja från förra året...
Den där han så fräckt påstod att "running  sucks"!!!

  Så när jag allra segast och surast dök på den i tvätten, så inser jag att den är menad för mig! Så det gjorde jag.
11 glada Altrakilometrar!

Tack för mej, hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar