fredag 23 november 2012

Vila. Eller inte. ?

LYSSNA PÅ KROPPEN!!!!

Detta budskap har jag i alldeles precis halva mitt liv predikat till mina kunder! Att lära sig att lyssna på de där alldeles rasande tydliga signalerna som kroppen ger oss, när den vill vila lite... När den så klart och uppenbart visar att nu har det blivit mer kvantitet över kvalitet... Aj aj aj!
Vad händer då? Jo. Huvudet går in och vrålar!!!! Jäääättehögt! Öka, öka, öka! ÖKAAAA!!!!!
Vad gör vi då?
P sätter sig i bilen och åker till Chocolatte! Japp, exakt precis så fenomenalt återhämtar hon sig! Tryffelbulka kan man också kalla det:)

Igår och idag blev det just sådana dagar. Kroppen hade tålmodigt kämpat på med allt jag utsatt den för, allt från löpning, Military Training, styrka, skidstakningsmaskin (blä), spinning, racer ute i kylan, power yoga på längden och på tvären osv osv...
Så skulle jag bara... bara lite till tänkte jag, för tillfälle gavs. Nähä? Neeeeeej!!!!! Inte en chans! Sade min kropp. Jag försökte truga. Totalt tvärstopp!
Det är vid sådana här tillfällen som man har turen att ha A! Jag kan få gnälla huvudet av mig utan att hon egentligen bryr sig:) Vad ska man annars ha sina träningskamrater till? Världens bästa och mest förstående öron och hjärtan hittar man just där. I sina fina träningskamrater. För de vet precis, exakt och på pricken hur det känns! (och längst in i själen så ler de lite i mjugg och tänker att 'nu blir jag nog lite mer vältränad än hon är...')
Sen gav jag mig i kast med chokladen! Till detta en hög med sportiga tidningar... Perfect combo!

Ser man på vad jag då hittar! Cykeltidningen Kadens har visst varit i vårt förråd! :))


Lite suddigt, men det skyller vi på "sbt" faktorn (även kallat skit-bakom-tangentbordet...)


Annars är det ju faktiskt fredag! En isande blåsig och kall fredag i mitten på november i Skåne:))
Så därför kommer detta att vara min avslutningsbild för dagen:



Så här ska vi ha det, när det är som sämst!
Skål för det!



1 kommentar:

  1. Fredagskväll. Rött i glaset, den mörkaste chokladen i skålen och öronpropparna urplockade....... Ha,ha,ha. Happy friday P! Love A

    SvaraRadera