lördag 13 april 2013

"Jag kan ingenting om yoga, men det du sa det va rätt"

....sade han och pekade med hela handen...

Jo, morgonens MT och yogapass lämnade mig lite smågnisslig. Utefysen gick som tåget, precis som vanligt.
Plankan i en brutal och lerig evighet, telemarkshopp till förbannelse och rena råa intervaller varvade med utfall. Det är lycka det!
Kanske att gå för långt, men jag vill nästan kalla det lördagsmys:))
Önskar att vi någon gång stod stilla länge nog för en blid. Lovar bättring!

Yogan... Jo, en ilsken tant ifrågasatte det jag gjorde, dvs Power Yoga, en tuff dynamisk form av yoga.
Hon va minsann sjukgymnast och det vi höll på med var riskträning, inte friskträning.
Hon gav sig inte. Jag var mitt mildaste jag, lyssnade och tog till mig... Men det räckte inte...
Till slut fick hon, efter 20 minuter (på en lördag) sakta fösas ut ur lokalen och jag fick gå hem.

Väl hemma, googlat ikapp med all min yoga, bekräftat det jag sagt och klappat mig på min mentala axel.
Knock knock... Vem där? Cykelstollarna!!!



Gick igång och berättade vad som hänt.... Bror A, denne allvetare av stora mått, kan inte ett jota om yoga, men myntade dagens rubrik!
Den kommer jag ta till mig och bruka vitt och brett och då inte bara rent behovsmässigt... Okynnesbruk borde funka det med:))

DE däremot stod stilla länge nog:)




Misstänker att den bilden kommer snart, på en blog nära dig...


Testkört cookies inför barnkalas.... Yummie! Ut och ös på så förtjänar ni receptet:)


1 kommentar: