söndag 7 april 2013

På sängvarma ben

 
Söndagsmorgon 07.15.
Täcket är så där extra mjukt och varmt. Mmmmm...bestämmer mig för att ligga kvar länge. Mmmm!
Då kommer den, makens påminnelse:
- Skulle inte du springa nu på morgonen?
- Öh, vad då?, naee, har jag sagt det....?
-Kom igen du kommer ångra dig om du inte gör det.
F-n också vad täcket är mjukt. Visst blåser det lite för mycket? Och jycken ser alldeles för trött ut...
Men okej då, en liten runda. Försöker få med mig P genom ett Sms. Inget svar. Sk-t!
Masar mig upp ur sängen. Hunden står redan med kopplet i munnen och väntar vid dörren. Vift, vift, vift på svansen. Hur kan han va så pigg?
Det blåser hårt men solen tittar fram. Blir nog bra det här.
Tänker bara köra en 3:a och bestämmer mig för att maxa farten så jag snabbt kan komma hem till kaffe och söndagstidning.
Lunkar första biten som uppvärmning och drar sedan på. StålHenrik jagar kaniner och jag jagar StålHenrik. På sängvarma ben klockar vi in på snitthastigheten 4,32. Tänk att det ibland ska va så svårt att fatta. En kvart, det är ju allt det behöver ta och sedan är kroppen fylld av styrka och energi och kaffet serverat.
Tack StålHenrik för dagens support bland tuvorna.
Njut av vilodagen! /A

StålHenrik agerade hare åt matte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar