torsdag 30 januari 2014

Ospårat, ovallat och ovant

Så kan man sammanfatta morgonens lilla tur!
En inbiten skidåkare utför... På platten är det en annan visa!
Hade en stund, och istället för att ge sig ut på den dagliga promenaden, så dök jag ut i förrådet, grävde runt bland den gedigna samling leksaker som vi har, hittade till slut mina gamla spjut!

Efter 40 minuters spurtar på hemmabanan (läs trädgården) så konstaterar jag att killarna som vallade våra skidor i Rättvik i februari 2012, de kunde sina grejor!!! Funkar minsann fortfarande!

Benen var lite ovana i början, men som alltid, så blixtrar det till i skallen och sen går det som tåget!

Min kamrat sprang från och till med mig och försökte fälla mig, enbart för att få lite uppmärksamhet gissar jag...
 
All in all så var det så in i vassen skönt att få ha skidor på fötterna!
Härlig luft, trevligt sällskap och inte ett bekymmer i världen för en lite stund!

Och bara för att jag kan, så blängde jag lite extra på mina sommarleksaker....
Där kan de hänga! Just den här tiden på året så är det lite mera fördel Pernilla i trädgården... Ett tag till...

1 kommentar: