torsdag 9 januari 2014

Vila ben och vara lite vanlig

Jepp, efter alldeles för många dagars träning på raken, som endast kan skyllas på sjysst lekväder, så kom då morgonen när det tog stopp! Duktigt stopp!

Då lyder man ögonblickligt! Annars betalas det dyrt längre fram. Det har jag lärt mig. Till slut...
Så efter morgonens återhämtade yoga som var vad det tålde, så begav jag mig till stadens centrum!
En plats som jag frekventerar regelbundet (läs inför jul varje år och för två besök hos frissan när desperationen över att jag inte kan ha mössa på mig alltid, sätter in...)

Alltså, julen är över, men jag kommer inte undan med mössa när det envisas med att vara 10grader ute....
Frissan here I come! Den yttersta förnedring jag vet.


Dags att slänga hatten och vara som de andra vanliga kompisarna!

Satt där i godan ro, på finfrissan där man får kaffe och choklad och massage och allt sånt fint!
Då kikar en kär gammal pt-kund in och erbjuder lunch på lokal! Bingo!!! Inte nog med att jag fick träffa någon som är synnerligen klok, snygg och fenomenal utan jag fick minsann gå ut bland folk också!

Åt en alldeles toppenfin majskyckling på Helsings matsal, som har skaffat sig nya kockar... De killarna vet vad de håller på med och jag rekommenderar verkligen!

Vad gör man sen då, när man vilar benen? Hm... Där gick jag bet. Huvudet fungerar dåligt i andra banor!

Gick till telefonaffären för att fixa ny lur, då den gamla valde att checka ut alldeles lägligt när mitt 90 minuters spinningpass skulle börja igår och min nya coola Playlist låg just där....

Den unge killen i telefonaffären har nu fått ytterligare vatten på sin tröga-kvinnor-som-inte-fattar-vad-storlek-gig-paddor-roaming-och-annat är......kvarn
Han frågade, efter en ytterst tålamodsprövande halvtimme för oss båda, om jag behövde ringa min man ännu en gång för att fråga vilken färg på telefonen jag ville ha.
Smart ass skitunge.
Men jag hade sprungit ifrån honom utan problem, även på mina trötta ben!!! Och det är helt klart det viktigaste:)

Jaha, nog från detta soffhörn.

Mot nya höjder!



 


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar