fredag 11 april 2014

#Biggest Loser?

Ja, det kan man fråga sig vem det är?
     En sån här gottegris kan man inte
      vara varje dag...


Flera personer jag har träffat den senaste veckan har pratat om tjejen på Biggest Loser som hade gått ner 22kg första veckan! 
Det har mumlats i leden om fantastiska resultat och massor med kommentarer om att kan-hon-så-kan-jag...

Så kom det en tjej på min 90 minuters spin i onsdags kväll. ( ett stentufft pass i full fart som kräver sin entusiast)
Hon berättade glatt att hon varit och tränat på morgonen också! För hon kunde minsann! Inte bara tjejen i BL...
Det hade körts 30 minuter löpning, 30 cykel och 30 crosstrainer!!

Min naturliga fråga blev givetvis...hur mycket har du ätit under dagen, eftersom du nu ska köra Arenans tuffaste spinning?

Det elaka trollet P, som alltid lägger sig i hur folk tar hand om sina kroppar...

Tyvärr måste jag säga att inte blev förvånad. Jättetyvärr!

"En Nutrilett, ett knäckebröd och en proteindrink" kvittrade hon!!!
Och när hon såg mitt ansikte lade hon till lite kvarg....


Aaaaaahhhh!
Jag blir så ledsen och besviken på hur dessa tv-program och tidningsartiklar om snabba viktras och jättemycket träning, från noll till 100 på superkort tid ( eller tvärt om egentligen), får snälla desperata människor utan kunskap, att tro att det finns genvägar till en stark och frisk kropp!
DET FINNS DET INTE!!!!!!!

Det är ett livslångt åtagande!!


Man måste ha fokus och likasinnade vänner så går det som en dans!

För vad som inte framgår tydligt nog i de här programmen, tycker jag, är att dessa människor ju för det första är gravt överviktiga och har många många "lätta" kilon att bli av med och för det andra så följs de av ett team av tränare, dietister och läkare, och de lever i en liten bubbla där det bara är fokus på just viktnedgång.
Inte ett uns av den vanliga verkligheten där man måste fungera som mamma, arbeta och ta hand om hus och hem...

Så snälla alla fina människor, som går och är olyckliga över er övervikt..
Ta hjälp av någon som kan,lek inte med er hälsa och framför allt: 
Se det som ett livslångt sätt att leva, inte en snabblösning för att sen gå tillbaka till de gamla vanorna igen!

För gissa vad som händer då?

Och gissa vad som hände med tjejen på min spinning????
(Och tjejen på BL, ja hon gick bara ner 0,5kg andra veckan, för då hade hon inte mer vätska att bli av med, då var det dags att bli av med fett... Inte lika enkelt)

Ta hand om er och rör på er för att det är
Det bästa som finns!!!

Tack för mig/P

Over and out från trädgårdsmästaren...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar