torsdag 5 juni 2014

#modeblogg

Modeblogg........ eller kanske ....."Badjävlar och helt vanliga jävlar".


På promenad med jycken möter jag en ytterst märklig man (nedan kallad MM) på stranden. 

MM: - Är du en badjävel eller bor du här?
A: -Öh, va.....badjävel? Öh, nä jag bor här...???
MM: -Jaha, för du såg så fashionabel ut med din hatt och din hund. Avspänd och elegaaaant på en och samma gång......som en badjävel. 

A: -Öh, va.....nä jag har bott här fram och tillbaka sedan jag var fem. 

MM: -Jaha....och JAG är född här förstår du men flyttade för många herrans år sedan till Stockholm. Så nu är vi bara här i bland.

A: -Öh.....ok......ha en trevlig kväll........men vänta nu här. Då är det ju du som är en badjävel!

Så, alla badjävlar och alla andra helt vanliga jävlar... det här är vad som gäller om du vill vara lite extra elegaaaaaant i sommar. 


Den fina linneskjortan (...eller jag kanske skulle kalla den blusen): 
Hängt i garderoben i säkert 5-6 år. Misstänker starkt att den är inköpt på H&M men lappen är borta så vem vet. 

De ytterst elegaaanta shortsen: 
Var en gång ett par byxor men klipptes av en solig dag då det skulle röjas i trädgården. 

Den tjusiga hatten: 
Den här  är jag lite stolt över faktiskt. Hittades på herravdelningen på Zara för ett par veckor sedan. Sönerna tycker jag är superpinsam men jag gillar den. 

Leopardmönstrade Vans: 
Ett riktigt kap för den fashionabla strandflanören. Kolla in Royale Skateshop i Helsingborg.
Behöver du coola skor behöver du inte leta någon annanstans. 

Och sist men inte minst The Dog:
StålHenrik, Jack Russel terrier, årsmodell 2005.
Ja, vad finns det att säga...en elegant hund klär en elegant matte. 

Tack och Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar