måndag 3 mars 2014

Kompression och vila...

Att hämta sig och låta kroppen gör det kroppen gör när den får en chans...

Att bara vara och gotta sig.... Det är f-i-mig inte det lättaste!!!

Därför får man ibland ta till en liten genväg!

Så jag skulle vilja slå ett slag för det jag och A oftast refererar till som våra Återvinningsbyxor!
Att hjälpa sina trötta ben lite på traven med syresättning och transport av diverse skit som bromsar våra prestationer... (Nej våra makar, arbeten eller andra tidskrävande attribut är inte medräknade här)


Nej, bara benen, och ibland överkroppen, får sig en känga och en riktigt hård lång kram för att bli snabba snabbare s a säga...
Makarna har väl aldrig uttryckt någon särskild entusiasm över att vi sover i dessa, men som sagt! Mind over matters darlings!

Jag har fått ett par nya av Sportapoteket.se från McDavid! 
Sällan har väl min arma lekamen klämts åt effektivare! Gå in på hemsidan eller åk ut på Väla området i Helsingborg och unna er!
            Fantastic!!!

Så eftersom genvägen var tagen och gårdagen blev en påtvingad och synnerligen ofrivillig vilodag, så var ju ingen gladare än jag när solen kom fram runt lunch idag!

Motvinden plågade halva vägen, det är inte rynkor.. Det är fartränder!!
Men sen fick jag en alldeles ljuvlig runda på 17km på lätta ben(tack där du ofrivilliga vilodag...)

Saknade min vapendragare då idiotdiskussionen jag har ensam i mitt huvud inte riktigt är densamma som att få bubbla av sig med den bästa löparkompisen i min värld...
Så när man väl siktar målet, ja då är man ganska lycklig.

    Mitt mentala målsnöre just passerat!

       Måste bara bjuda på denna! 
Ett hundspann! De vovvarna var nästan lika glada som jag!

Avslutar med en bild på makens stolthet!
(Nope, inte hans söta fru)
Utan den senaste och allra hetaste produktionsbilen som kommer att avtäckas för världspressen imorgon på bilmässan i Geneve!
          Koenigsegg One:1



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar