torsdag 6 mars 2014

Trädgårdsblogg

 Idag, en härlig vårdag, som för min del alltid innebär att hoppa i mina jobbebyxor från Garden Girl, och ge mig ut i trädgården.
Så här fina ur den enda vinkeln jag kunde ta utan att få med chokladfläckarna...

Trädgården, mitt ok att bära, och min stora källa till frisk luft, enorm njutning och urstyrka!

Bestämde mig för att ge mig i kast med kryddträdgården. 
Vägen dit var underbar!



Lite smådystert ser det ut så här års, men ge det några månader så tror man knappt att det kan va samma planet!

Lite timjan fick mig att drömma om gott grillat... För en av de enorma glädjeämnen med trädgård är ju faktiskt att ha ätliga växter!
En näve färska örter och några ägg från hönorna, lite gott bröd och ett glas rött...
Vad mer kan man någonsin önska?

Blommor i all ära, men kryddor, grönsaker, frukt och bär är ju helt galet härligt att vara självförsörjande på!

Betyder att man går igenom några par av dessa också per säsong!

Dagen blev en grävagrävagräva dag och någon styrketräning behövs inte för denna kropp idag!
(Inte ens under pistolhot hade jag orkat...)

En väl brukad vilodag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar