tisdag 14 maj 2013

Hjälmskydd anyone?

Lovat oss att cykla idag....
A illamående och hungrig, vilade inför kvällen pass, P dum i huvudet och väderentusiast, gav sig ut under svarta skyar och härlig skånsk uppförsbacke...

Tänkte till lite och kom på att maken fick ett regnskydd till hjälmen i fylledags present!!!
Jag kan ärligt säga att jag skrattade så länge och så mycket så jag nästan kräktes! Kolla!!! Jag bjuder...



Jag fick den blötaste och blåsigaste turen på länge. Körde bara 35 km men slet som ett djur. Var ytterst nöjd när jag kom hem och konstaterade en snitthastighet på 30...
Min gissning hade varit 19.
Ett tag var det så där hemskt så att jag bara ville slänga mig i diket och lipa, men då kommer man ju inte fortare hem...
Det gick t o med en liten svallvåg i skorna när jag trampade, så blött var det! Tror aldrig det blir nån riktig cyklist av mig tyvärr.

Väl hemma efter pass, kunder och kul gäng tjejer på stranden så landade jag vid en ost och ett glad rött m maken.
Berättade att A och jag skratta gott åt att nu får vi fixa spons, så nån annan får betala och vi kan leka.
Maken säger att då måste vi springa fler lopp!
Varvid månadens uttryck myntades:
"As long as they give me The Shit I'll run"
( ge mig prylar så springer jag!)

Bjussar på ett par bilder från kvällen bästa tjejer.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar