fredag 24 maj 2013

På tredje dagen......

"When you see us dance you hear our hearts speak."  
Tredje dagen av fem på vårens dansutbildning är avslutad.
Det är något speciellt med just den där "tredje dagen". Spelar inte så stor roll vad det är man pysslar med egentligen så kommer tredje dagen kännas i kropp och knopp.
Tredje dagen på semestern, tredje dagen på ett nytt jobb. Ja, och ni vet talesättet "På tredje dagen stinker fisken och gästen"....
Så är det även för deltagarna på en sån är kurs. Ja, inte att de stinker ;)) även om det svettas kopiösa mängder sådana här dagar utan att det händer något just de tredje dagen.
På tredje dagen kommer osäkerheten inför den stundande uppgiften - Kommer jag att klara detta? Kommer jag kunna bli en bra dansledare? osv. På tredje dagen har nyhetens behag försvunnit och andra tankar och känslor kommer i kapp.
Men precis så ska det vara. Vi ska dippa lite grann. Kanske bli lite ödmjuka inför uppgiften för att sedan ta tag i den igen och börja klättra uppåt i både kunskap och självförtroende.

För mig så kommer tredje dagen att innebära något helt annat när jag är tillbaka på hemmaplan. Jag har nämligen räknat ut att jag bara kommer hinna slita på cykelsadeln under exakt 3 dagar innan det är dags att cykla årets upplaga av Tjejvättern. Hm, ingen vidare uppladdning men jag får förlita mig på Kullabergsbenen och hoppas att pannbenet är hårdare än cykelsadeln.

In i dansdimman två dagar till men sedan måste cykeln fram.

Skön helg!

önskar A
(som sitter i sin ensamhet på ett hotellrum i Kristianstad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar