söndag 26 maj 2013

Mer knätrubbel i paradiset...

Jo, precis... Paradiset. Fast det regnar där idag.

Igår, en ivrig 40+ cyklade på heta ben in till Filborna, drämde av MT'n med iver och myror i brallan, som vanligt...
Någonstans mitt i ett gäng sköna hoppande utfall, bästa telemarks svängen, så small det till i dumknät igen.
Min kropp! Mitt knä! Min själ!!! Mitt hjärta!!!!!!!

Det får bara inte gå fel i dessa ytterst pressade leder. Paniken ligger nära.

Lyckades klämma mig igenom en någerlunda stilfull (juryn fortfarande ute på den..) Yoga, och cyklade hem som en rem på vägen.
Stark, ivrig, orolig och heligt förbannad på mig själv...


Fick en omgång trädgård som hette duga, på Solgården.

Utisikten över en av mina arbetsplatser


Gjort egen trampsten till rabatten, som man kommer igenom ogräset:)
Rabarbern är bra till mycket! t o med att hälla betong på!

Sen en kväll att minnas!
Vi satt ute på innergården till kl 23.30! Tyst, stilla och fullkomligt!
Tapas som skulle fått en Spanjor att rodna, härliga viner, goda ostar och choklad i kombo med bästa sällskapet denna min värld kan uppbåda! Livsnjutare av stora slag i enad symfoni!
(ni hör ju bara!!! haha!  dvs några vinhinkande gottegrisar samlade,helt enkelt!)







Mr creme Caramel...


Idag, MORS dag. P har städat, lagat frulle åt famlijen, lunch, bakat, tvättat, handlat, diskat och njutit!

Vilodag idag. Varför krymper magen dessa dagar? Äter precis lika mycket som vanligt och magen har bara halv kapacitet!


Dagens topp var dock en ny dessert, som verkligen inte fick plats (men sånt går, som bekant, på vilja...)
En Key Lime pie på Oreo cookie botten!
Säga ja tack!



Imorgon är det knätest på bågen. Mind over matters. MY mind over matters, vilket kanske inte är positivt alltid.
Väderansvarige lovar sol och en lätt bris, än en gång förutsätter jag att jag blir grundlurad!

Tills dess, ha en fantastisk kväll alla ni Morsor, alla ni som har en, har haft och som vill vara och som önskar ibland att ni inte vore...haha! Livet är bra bra, när man väljer att njuta av sin egen verklighet och inte sträva efter någon annans! Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar