torsdag 30 maj 2013

Så kan det gå när slicksen är på!

Nya slicks på sedan igår! Riktigt skön känsla att glida ut på vägarna igen efter ett lååååångt uppehåll. Inte många dagar på mig att få in några mil i benen innan tjejvättern så nu gäller det att ligga i och helt enkelt ta cykeln vart man än ska.
I går kväll cyklade jag till Friskis där jag körde lite rehab för axeln innan jag cyklade hem igen. I morse cyklade jag till ett möte på Friskis och sedan skulle jag bara cykla hem innan det var dags för mig och P att komma ut på vår första gemensamma runda för året. Men......när jag gränslade cykeln upptäckte jag att framdäcket var platt som en pannkaka. Nej!!!!!
Jag har ju så klart extra slang i väskan men vad hjälper det när man inte har en aning om hur man byter slang. Har levt på tron och hoppet att 'det inte händer mig'.
Kära släktingen C plockade upp en irriterad A som promenixat med en låghalt cykel i flera kilometer. P fick sig också en känga av As irritation när hon tittade förbi. Jag insåg att här måste det läras hur det hela går till så att man inte behöver sitta gråtandes i någon vägren i Östergötland nästa helg.
På inrådan av P tryckte jag gasen i botten på den gamla Audin och hade slagit personbästa med flera minuter när jag klev in på Sportson på Väla efter precis 11 minuters körning. Kvickt och lätt fick jag en lektion i slangbyte och bättre humör. Pust! Ja så kan det gå när slicksen är på.
Puss A.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar