måndag 28 januari 2013

Våren är här?


och med den kommer, som A nämnde igår kväll, ett intensivt
funderande på kommande årets upplevelser och race...

I helgen gick Skåne från -16 till +3 grader. Fåglarna kvittrar och P gör det som anstår en sann entusiast:
Grillar!
Lite snöfall ger vårkvällen lite udd:)






















Dock känns det ganska långt kvar tills vi får upp och leka på berget och njuta våra fostrande, elaka och synnerligen härliga rundor!
Så i brist på möjlighet att bjuda på en bild från idag, så kommer det några från en runda vi sprang i höstas, precis innan det blev för mörkt...  Lite plankor inslängda för ytterligare trevnad!


Plankaplankaplankaplanka.... Blir man snäll av:)

Och där i fjärran skymtar våra ärkefiender, kossorna... De med bästa utsikten på jobbet!

För att sluta med en återkoppling till A's ärliga och iskalla erkännande av vad hon strävar att prestera i år...
Det är denna hon menar!
Jo, P skulle nog gärna vilja pressa lite tider, men vete sjutton om det vill sig... Lite halt och lytt, känns smått motigt, men det är ju i vanlig ordning bara att bita ihop och öka!
Så därför slänger jag ut följande: GirlieVättern åktes på 3.03 förra året, så där behöver jag väl inte precisera vad jag vill göra, Vansbro... hahahahaha!!! nä!
Men Lidingö blir jag superglad om jag håller mig på samma, 48.03, och inte halkar bakåt!
Kullamannen är väl något som vore vansinnigt kul att förbättra, men jag är ingen sprinter ens på en riktigt härlig utförslöpa, så jag lägger det loppet i samma kategori som Lidingö. Sen får man ju alltid överraska sig själv och andra!

Alla ni andra då? Hur ser upplägg och mål ut? Misstänker att A's atletiske make kan slänga ut lite spännande idéer.... Ser jag fram emot!

Ciao!

1 kommentar:

  1. Ja, just den är det!!! Den medaljen missade jag med 1.30 vilket jag hoppas råda bot på till hösten. Dax att sätta fart på intervallbenen med andra ord. /A

    SvaraRadera